Mulighed for yderligere sovepladser ved ombygning af siddegruppen
Praktisk: Siddegruppen kan ombygges til soveplads i en håndevending • 480 QLK | Timor
Morgenmad i den hyggelige siddegruppe giver godt humør fra morgenstunden og gør én klar til en vellykket feriedag
Kompakt og praktisk: Køkken med 3 kogeblus, køkkenvask i rustfrit stål og med meget opbevaringsplads. Billedet af kogetoppen svarer ikke til den i serien • 480 QLK | Timor
I mange modeller er der monteret et stort 131,5 l kompressorkøleskab inkl. en 15 l frostboks • 480 QLK | Timor
Ved køb af en autocamper, Camper Van eller Urban Vehicle (nedenstående: Autocamper) er valget af den rigtige planløsning samt et tiltalende design særlig vigtigt. Desuden spiller dog også vægten en afgørende rolle. Familie, venner, ekstraudstyr, tilbehør og bagage – alt dette skal finde sin plads. Samtidigt er der dog juridiske og tekniske grænser for konfiguration og belastning. Hver autocamper er dimensioneret til en bestemt vægt, der ikke må overskrides under kørslen. Det fører til følgende spørgsmål ved anskaffelse af en autocamper: Hvordan skal jeg konfigurere mit køretøj for at kunne få plads til passagerer, bagage og tilbehør i henhold til mine behov, dog uden at køretøjet overskrider denne maksimale vægt? For at lette denne afgørelse, giver vi nedenstående nogle gode råd, der har vist sig at være særlig vigtige, når du vælger dit køretøj fra vores produktprogram.
1. Den største teknisk tilladte samlede vægt…
… er en værdi, producenten har fastlagt og som køretøjet ikke må overskride. Dethleffs fastlægger ud fra planløsningen en overgrænse for køretøjet, der kan afvige fra planløsning til planløsning (f.eks. 3.500 kg, 4.400 kg). Den tilsvarende angivelse for hver planløsning findes i de tekniske data.
2. Vægt i køreklar stand…
… består– forenklet udtrykt – af basiskøretøjet med standardudstyr plus en standardvægt på 75 kg for køretøjets fører. Det er lovligt og muligt at vægten i køreklar stand for dit køretøj afviger fra den nominelle værdi, der er angivet i salgsdokumenterne. Den tilladte afvigelse er ± 5 %. Det tilladte spænd i kilogram er angivet i parentes bag vægt i køreklar stand. For at opnå den maksimale gennemskuelighed vedrørende mulige vægtafvigelser, vejer Dethleffs hvert køretøj ved slutning af båndet og meddeler din forhandler vejningens resultat, så det kan videregives til dig.
Detaljerede forklaringer vedrørende vægt i køreklar stand findes i afsnittet "Juridiske oplysninger“.
3. Det tilladte antal siddepladser (inklusive fører)…
…fastlægges af producenten i det såkaldte typegodkendelsessystem. Resultatet er den såkaldte passagerernes vægt. Her antages en standardvægt på 75 kg pr passager (uden fører).
Detaljerede forklaringer vedrørende passagerernes vægt findes i afsnittet "Juridiske oplysninger".
4. De producentspecificerede dimensioner for valgfrit udstyr…
…er en af Dethleffs fastlagt værdi pr. planløsning for den maksimale vægt af det ekstraudstyr der kan bestilles. Denne begrænsning skal sikre, at minimum nyttelast, dvs. den lovlige frie vægt for bagage og efterfølgende monteret tilbehør, ved de køretøjer der udleveres af Dethleffs, også faktisk står til rådighed for nyttelasten. Hvis vejningen i slutning af båndet undtagelsesvist alligevel viser at den faktiske belastningskapacitet overskrider minimum nyttelast pga. en tilladt vægtafvigelse, vil vi inden udlevering af køretøjet sammen med din forhandler og dig undersøge, om vi f.eks. kan forøge køretøjets belastning, reducere siddepladser eller fjerne ekstraudstyr.
Detaljerede oplysninger om tolerancernes virkninger på minimum nyttelast og nyttelast findes i afsnittet "Juridiske oplysninger".
5. Ekstraudstyrets og pakkernes mervægt…
… øger køretøjets reelle vægt (= vægt i køreklar stand plus det valgte ekstraudstyr) og reducerer nyttelasten. Den angivne værdi viser mervægten over for standardudstyret for den pågældende planløsning. De valgte pakkers og ekstraudstyrets samlede vægt må ikke overskride vægten af de producentspecificerede dimensioner for valgfrit udstyr.